text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Saturday, April 9, 2011

BERUBAH KERANA CINTA

          hrmm jgn mara..tiap2 kali aku nak update,mesti pasal cinta kn?? yela,aku da warning awal2..aku nie mmg suka meluahkan isi hati aku dlm blog. lagi satu, hati aku nie agak sensitif gak. penuh dgn cinta saje. haha mcm2 boley kita cintai kan?? paling d'utamakan,tentulah Allah.cinta yg lebih teragung,suci dan abadi..
          aku masih ingat lagi pesan mak aku dulu,dye cakap " dalam idop nie,kita kena utamakan ALLAH,KELUARGA dan SUAMI.. " kalau kita lupakan semua nie, idop kita kelak akan merana. mak aku cakap lagi, " akak kena seimbangkan semua nie. jangan agungkan suami kelak boleh lupakan Allah dan keluarga.." tambahnya lagi, " isteri duduk bawah tanggungjawab suami. akak jadilah isteri yg solehah.." kata2 itu membuatkan aku terkesima. aku terdiam. hanya mampu mengangguk tanda faham.
         " ye mak.. akak akan cuba jadi isteri yg baik utk suami akak kelak.. insyaallah.. " kata aku sendiri. aku tawu,aku banyak kekurangannya. aku cuba utk berubah sebab taknak mak dan abah aku mendapat malu. aku sedar siapa diri aku. jadi,aku perlu buat perubahan. oleh sebab cinta,aku berubah. aku tak ingin berubah menjadi orang lain. aku tetap SYAZWANI tapi dari segi penampilan dan pembawakan diri aku haruslah berubah. supaya orang tak bosan tengok aku larhh.. hehe


          anyway,pada 7 April yg lepas adalah tarikh istimewa utk aku. because i'm officially 20 now !! haha aku bangga jadi remaja yg bakal masuk alam dewasa nie. haha ramai yg takot dgn angka nombor nie tapi bagi aku,relax sudaa. i'm still young oke.. !! haha so,masa mlm kames tu..abah dan adik aku amek aku dari rumah sewa sebab nak sambut bufday sesama larhh. tarikh lahir abah aku, 2 April. so,alang2 boley sambut sekali larhh..nak tawu,abah aku bagi kasut sbg hadiah !! hehe aku suka sangat sebab tak pernah family aku bagi hadiah kasut. chantek wokk !! my feveret,u know.. wane puteh pulak ouhh.. hehe now,tunggu hadiah dari NANA dan AMIRUL HAFIZ.. janji tetap janji oke !! (kalau takde,takpe larhh..) haha

kek CIKELAT
wif abah terchenta
like a princess
          eyhh,lupa lak nak story..masa pagi kames tu,aku hadir kuliah mcm biasa.syoknya dorang nyanyikan lagu bufday utk aku.i like it !! rasa terharu sangat oke. thanks very much !! kat FB pon ramai yg wish aku gak. ingatkan masing2 da lupakan. wlaupun,dorang tawu bufday aku by fb tp sekurangnya dorang wish dan tak susahkan.. easy to type and no cost oke.. haha

wif my BFF~ Nana

No comments: