text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Tuesday, March 22, 2011

HANCURNYA HATI UNTUK CINTA

          hye my l0vely diary !! da lama aku tak update blog enn..tah larhh..sejak sebuk dgn study nie,aku mmg rasa malas nak bukak laptop kesayangan aku nie.bukannya susah pun..tapi..tah larhh..takde nafsu or nawaitu langsung nak online !! haha myb u all thinks it so weird to hear,but for me..that is a reality was happen in my life !! aku takde hati nak bukak facebook,myspace,twitter mahupun blog. hrmm maybe sbb dulu da puas mengadap laptop aje kan..lambat-laun jadi cepat bosan lak.
         anyway,sepanjang aku tak update blog nie kan.macam2 yg berlaku dlm hidup aku. hrmm susah utk aku luahkan kali nie.sbb nie semua gara2 mahu melarikan diri drpd masalah !! ibarat menjerat diri aku sndr.sedih sungguh bila aku kenangkan kembali.


          hrmm camnie larh,dulu aku punya kekasih yg bagi aku cukup sempurna.tapi atas sebab2 tertentu,aku tinggalkan dye begitu aje !! bagi u all,aku memang kejam kan?? tapi aku lakukan semua nie krn keluarga aku sndr.demi mempertahankan maruah keluarga aku,aku harus berpisah dengannya.aku sanggup berkorban apa saje utk menjaga nama baik mereka.meskipun aku juga milik Allah s.w.t tapi aku juga dilahirkan dan dibesarkan oleh kedua orang tua aku.oleh itu,aku perlu mengikuti kata-kata mak aku yg telah byk berkorban utk aku.tegarkah aku melupakan semua jasa2 mereka terhadap aku selama nie?? aku masih dibawah tanggungannya mereka.mahukah aku menjadi anak yg derhaka?? TIDAK !!
          benar !! aku pernah menipu parents aku demi menjaga hati kekasih aku dan aku pernah menuruti kata2 kekasih aku itu demi memperkuatkan cinta aku terhadap dye.tapi apa yg aku dapat?? hanya KEKESALAN saje !! hanya KEKECEWAAN aku yg jauh tersisip di sudut ruang hati aku.TIADA cinta utk dye !! hanya TANGISAN yg mampu menemani aku !! arggghhh..bingung aku pikirkannya.sudah larh..
          sampai skang,si dye bencikan aku. hrmm pelbagai alasan aku nyatakan agar dye memahami situasi aku.tapi bila kebenaran tersembunyi,pengorbanan aku dianggap tidak berbaloi. hrmmm aku redha.benci larh aku sebanyak mana yg kau mahu.aku takkan mengungkit satu perkara pun.aku halalkan segalanya utk kau.


No comments: