text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Saturday, July 10, 2010

KERANA DIRI ANDA LEBIH BERHARGA

"hidup aku sekarang banyak berubah"
inilah ayat yg sering terpacul di mulut aku..
aku banyak membuka minda aku..
sering membuatkan fikiran dan minda aku menjadi lebih positif!
-BELAJAR MENCINTAI DIRI SENDIRI SEBELUM MENYINTAI ORANG LAIN-
benar akan kata2 ini..
aku akan pegang kata2 ini..
disebabkan kita tidak menyintai diri kita,
hidup kita jadi terumbang-ambing gara2 terlalu menyintai orang lain..
apakan daya,itu semua tidak dapat menyedarkan sesiapa yg telah dilamun cinta..
cinta yg bersandarkan nafsu hanyalah sesuai utk 'manusia yg bertopengkan syaitan'..
serupa macam binatang!!
sudahlah buat d0sa tambah lagi dengan membunuh!!
kasihan pd bayi2 yg diciptakan Allah itu..
jangan ingat terlepas di dunia,di akhirat akan selamat..
lupakanlah..
hanya Allah yg Maha Pengampun Lagi Penyayang..
bersikap perikemanusiaan bknnya membebankan hidup kita..
malah,aman dunia ini..
kenapa manusia sering tamak??
bersyukurlah dengan apa yg tersedia ada..
malulah pd Allah..
jangan sesekali mengkhianati agama sendiri..
Insaflah..Taubatlah..selagi nyawa msh ada..

Disebabkan itulah,aku mahu belajar tentang mencintai diri sendiri..
aku tidak mahu 'penyeksaan semasa negara kita dijajah JEPUN dulu berulang kembali"..
ingat anak dara ini untuk dipuaskan nafsu semata??
hormatilah wanita..
aku akui,wanita sekarang tidak sama seperti 'wanita melayu terakhir'..
namun,hanya cinta sejati dapat mengubah persepsi masing2..
"cinta yg ikhlas pasti diberkati Allah dan kekal hingga akhir hayat atas ketentuanNya"


No comments: