text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Saturday, January 21, 2012

KISAH BUDAK PRAKTIKAL

     
          hello, dear bloggers! dah lama giler tak UPDATE. sekarang, aku sebukkan diri dengan PRAKTIKAL kat KTMB KL SENTRAL, bahagian INTERCITY. memang skang aku bahagian PEMASARAN, lepas nie bahagian SUMBER MANUSIA, KEWANGAN dan terakhir PERHUBUNGAN PELANGGAN.
          jadi, minggu depan adalah minggu terakhir aku di marketing department! dulu rasa tugas tu berat sangat sebab subjek marketing aku FAILED! tu semua gara2 'terkena' saket denggi 2 minggu sebelum exam. alahai, aku redha ajelah kann.. bila TN. AZAMI letakkan aku dibawah jagaan TN. HJ MOHD ZAMMRY selaku SUPERVISOR aku, memang rasa senang hati sebab dia seorang yg baik. pastu, aku kerja dibawah tunjuk ajar EN. SAZALI pulak..

@MCD KL SENTRAL

@EVENT COACH
          adoih, bila start aje keje kann.. aku ada belajar tentang teknik FAKS dan PHOTOSTAT tau.. memang itu biasa tapi itu pon dah cukup berbaloi! sampailah aku menjadi 'pembantu sementara' dia.. iyalah, setiap fail dan surat2 dia aku kemaskinikan dan macam2 pengalaman! sampailah aku berpeluang TRAVEL dengan menaiki TREN INTERCITY. wow, hebat betol lahh.. lebih2 lagi dapat EVENT COACH tau! sebab koc tu ada karaoke, pastu aku sorang aje 'bunga' yang ikut! adoyai, aku bedal lagu BOSANNOVA dulu.. dan macam2 lagi! ada beberapa aku selitkan. (sorry kalau tak clear)




EVENT COACH

          last week, aku patot pergi ke KELANTAN tapi disebabkan 'pihak sana' hanya sediakan satu kuota aje, jadi aku 'lepaskan' partner aku aje pergi! HELMY, dia lebih berpengalaman daripada aku. dia kerja lebih lama dari aku, jadi aku redha lepaskan 'tugas' tuu.. aku dengar cite ada pergi SINGAPURA tauu! En.Sazali ada tanya pasal PASSPORT aku gak, tapi aku jawab.. TIDAK ADA! alamak, terlepas lahh aku nak pergi sana. bila aku beritahu mak aku, dia cakap, " pergilah Singapura tuu.. beritahu kat abah dulu, mintak izin buat passport.. " gembira bukan main kepalang aku! tapi, aku pentingkan kewangan gak.. mungkin belum tiba masanya kann.. wallahu'alam..
          ohh ye, lupa nak cerita gak. aku ada kawan baru! walaupun usia dia lebih tua dari mak dan abah aku, jadi aku panggil dia BONDA. namanya, PN. FARIDAH lahh.. bonda baik dengan aku, dia jaga aku macam anak dia sendiri tau. aku rasa mula sayangkan dia gak. iyalah, aku selalu kena sakat dengan 'rakan2 sekerja' tuu.. walaupun mereka jauh lebih berusia dari aku tapi mereka ramah dan mesra dengan aku! tapi bonda selalu jaga makan minum aku, sebab tu aku sayangkan dia.. hehehehe

bersebelahan dengan BONDA
          lagi satu, kawan2 baru aku masa aku travel ke JOHOR BHARU SENTRAL (JBS) kann.. aku kenal dengan EMPAT kawan baru (staf KTMB) tapi lelaki lahh.. TAPI mereka baik, cuma ZUL dan AM aje yang lagi BAIK dengan aku! budak PERAK oiii.. sorang SEBAYA aku dan sorang lagi TUA tiga tahun dari aku! hehehehe




GODDIES BAG di JB SENTRAL
       
           lepas aje kami sampai ke KL SENTRAL balek, kami lepak sama2. lama gak lahhh.. aku temankan mereka sampai waktu TREN ETS mereka tiba. aku takpe lambat sebab aku naik KOMUTER aje! tapi memang merisaukan keluarga aku lahh.. MAAF ye mak, abah.. ;)
          papepun, Zul bakal POSTING ke JBS dan Am ke Butterworth! aku doakan kalian bahagia dengan kehidupan masing2 ok.. kalau dah kahwin, jangan lupa jemput aku! takpun kalau dah singgah KL, datanglah jenguk aku ye.. walaupun kita KENAL TIGA HARI DUA MALAM aje, tapi bersyukur sebab perkenalan singkat kita tu, kita banyak berkongsi kisah SUKA dan DUKA bersama. tak sangka, kita banyak SEJARAH HIDUP kan.. aku akan simpankan 'rahsia' kita bertiga! JANJI ;)

ZUL dan AM
PEMBANTU TRAFIK


P/S: pakcek ZUL dan datuk AM, jangan lupakan makcek WANI disini ok.. takkan lupakan kenangan kita men'tawaf'kan diri di BAZAR JB. walaupun round 2-3 kali tapi aku tetap HAPPY sebab kita saling memahami! ;)

2 comments:

baby_busyuk said...

macam best..good luck with ur praktical ..hope u did with flying colours~ :)

Waniey Shaari said...

thanks kak! memang sangat happy lah.. wani tak tau wujudnya tren intercity tau.. now, rasa bangga dapat berkhidmat dgn mereka :)