text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Wednesday, May 25, 2011

Dindong Dantes LOVES Marian Revira

Sergio + Marimar
          Ohh dear,what can i describe about this COUPLE.. they are so SWEET !! aku kenal couple nie pon sebab mereka berlakon drama bersiri di Astro Prima = DYESEBEL.. tapi aku tak boley nak cherita sangat tentang Dyesebel sebab aku tak tengok sampai habis pon. yela,aku nie student lagi.. masa tu pulak,aku stay kat hostel tempat aku belajar. TV memang larhh ada tapi piring Astro tu takde pulak !! cehh,aku tengok ending dalam YOUTUBE aje.. haha so,skang aku cuma boley bukak cherita dari TV3 = MARIMAR.. =)

Fredo + Dyesebel
          mula2 aku tak bape minat nak tengok tapi disebabkan komitmen dan penghayatan lakonan yang cukup bagus diberikan oleh mereka benar2 membuatkan aku terpaku dan terduduk untuk menanti lanjutan CHERITA tersebut. perghh !! memang tak sia-sia usaha aku menunggu waktu drama mereka setiap pukul 3PM daripada hari ISNIN-KHAMIS. hehe (promote lbey..) cherita nie masih disiarkan tawu. so,not too late for you to watch this drama !!
          seperti sedia maklum,blog aku nie banyak bersandarkan pada KISAH2 CINTA kan.. haha so,faham2 sendiri larhh.. kalau aku da tertarik untuk buka cherita tu.. tentulah kerana CINTA SEJATI !! kerana itulah yang diutamakan dalam jalan cherita nie. hehe
          watak yang dimainkan oleh mereka cukup memberi KESAN kepada aku !! sungguh aku TERHARU+SEDIH+BAHAGIA melihat mereka bersama. especially the KISSING scenes. oppsss,jangan salah sangka oke !! aku bukan nak open-minded sangat larhh.. aku cakap tentang FAKTA. i have my own reason oke..

really happy for them
          aku nie memang single tapi aku adalah manusia yang punya hati dan perasaan. aku ada buka satu video yang memaparkan kisah cinta DINDONG DANTES dan MARIAN REVIRA tu.. aiseh,mereka mmg FAMOUS larhh.. macam2 komen yang ada. tapi aku tak faham pape sebab lbey bahasa Filipino aje.. hehe
          so,nak dijadikan cherita.. aku buka lagi satu video lain.. agak loading masa tu.. aku menunggu gak.. tup tup,video itu melayarkan moment2 indah yang dilakonkan oleh SERGIO+BELLA = MARIMAR. adess,indah sungguh aku melihatnya. AWESOME !! sampai larhh part kissing tu.. Ya Allah,aku tawu aku salah tengok.. tapi aku kena tawu sesuatu hal penting!! haha

romantis gitu~~
          tapi bukan nak soalkan scenes mereka. tu hak mereka kan.. cuma satu hal aku boley komen.. dorang nie terlalu menampakkan 'keikhlasan' dalam cherita tersebut.. honestly,aku melihat bukan segala aksi bukan LAKONAN semata-mata. hrmm mereka terlalu MENGHAYATI 'part' tu.. aku dapat rasakan bahawa si pencinta lelaki itu benar2 dambakan si gadis tersebut. seakan ingin memiliki dia untuk seumur hidupnya !! yela,aku faham.. budaya mereka tak sama macam kita.. kita warga Malaysia,lain adatnya.. mereka boley paparkan part kissing tu dengan suka hati aje !! haha tu lantak larhh.. aku tak boley komen lbey2 nanti aku kena GAM woo.. haha

real couple !!
          sungguh aku dapat melihat kelainan dalam hubungan mereka. so,aku nie dengan panjangnya akal cuba mencari kepastian. dunia INTERNET nie luas !! apa guna bayar broadband mahal2 tapi tak reti nak manfaatkan ?? haha so,aku pon mulakan misi aku untuk mencari satu kebenaran.
          BETUL KE MEREKA BERCINTA ?? hehe that is an impossible question to ask them !! but..it's too simple to know the truth by using youtube.. haha hanya menggunakan hujung jari anda sahaja.. (yela tu..aku naik juling mata mengadap laptop nie lama-lama..)
          setengah jam kemudian..
          AKHIRNYA,aku ada terjumpa satu title video tu.. Dingdong and Marian's Public Declaration of Affection.. video nie mengisahkan saat-saat dimana pasangan ini MENGAKU tentang perasaan masing2. ingatkan boley copy statement mereka tu.. saje nak bagi lbey menyenangkan korang sume.. hehe walau apapun,aku boley senangkan dengan bagi link video tu.. http://www.youtube.com/watch?v=-8URLO9Im5k

AWESOME !!
          apa yang menariknya,mereka nie pandai berlakon,menari dan menyanyi !! aduss,sungguh aku tertawan melihat konsert mereka.. mereka sangat2 SESUAI !! lbey2 lagi si Marian tu.. sungguh lincah orangnya.. tarian beliau benar2 membuatkan aku terdiam. terutama bila menari lain dari karakter Marimar !! nie ada link videonya.. http://www.youtube.com/watch?v=cYN78FPw5P4 =)
          hrmm tak boley nak komen pape pon !! mereka tawu tarian LAMBADA gak..(tarian Brazil) haha banyak gak aku research tentang mereka semalam. langsung tak cukup tido tawu !! haha sekali-sekala kan.. hehe
          apa yang dicari akhirnya da punya jawapan. i'm very satisfied !! hehe kepada peminat DongYan, jangan lupa support lakonan dan karier mereka oke !!

-DongYan-
p/s: aku harap post aku kali nie tak menyinggung mana2 pihak oke.. takot ada yang kata aku nie agungkan artis luar negara lak.. just be professional oke.. jangan menghukum aku kerana blog nie adalah hak persendirian aku sendiri. terima kasih =)

No comments: