text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Thursday, February 3, 2011

REUNION 3 BAKTI

          hye everyone !! semalam, 3hb feb 2011 adalah tarikh yg amat special buat aku dan kawan2 aku.kami buat reunion !! haha setelah beberapa tahun,akhirnya kami sume bersepakat nk lepak sesama kat 
Pangsun.mulanya plan kat sg.congkak.tapi bila tnya mmbe balek,dorg ckp " nie Pangsun larh.. " haha klaka lak asenya sb da bape jam mandi,bru aku taw nama tempat tu. " ohh,patot larh cam kenal tempat nie.. haha " yela,dlu aku penah dtg situ tp aku ingat2 lupa sudaa.nie aku upload satu pic sblom kami pegi bermandi-manda.rindu pd sume kawan2.sudah lama tidak kita ketemu.cewaahhh !!

Waniey. Nana. Quyah

          hrmm aku bgun kul 6.30am. wooo !! kena bgun awal dowh..sb dorg nk gerak awal2 pagi.yela,nnt takot takde port nk lepak enn.Thanks to Shafik sb sanggup jemput kami dr jauh. hehe Honestly,aku cakap.reunion kali nie paling gempak dlm idop aku. haha sb de BBQ !! hehe sedap gler masakan mmbe2 aku tu.aku bkn xnk join masak tp aku xreti.then,dlu tak pernah blaja cara2 camp dlm hutan.agpun,dak2 KRS tu ada enn. " aihh,cmne dak2 KRS xtaw pasang api nie ?? mana ilmu korg msuk hutan dlu ?? haha " jawabnya, " alarh,da lama sgt.mne larh ingt skng.da lupa.. " tu kata Syazwan.cehh,kecik hati 'ckgu KRS' (lupa nama dye) nnt. haha mna taknya,amek masa yg lama nk pasang api.

mana apinya ?? adoyai

tadaa !! ayam yg diperap enak !! haha
        
nie larh group KRS tu. haha
    
          hrmm perut aku da bermain keroncong daa. hehe alih2 aku terus main2 air dlu.basahkan kaki aje.aku taknak mandi.agpun aku xbawak baju spare taw !! yela,aku dan nana bru stat cuti semalam.kami lak da basuh baju sb taknak tinggal pape baju basahan kat uma sewa kami tu.malas nk bawak balek ke uma.so,aku dan nana decide taknak mandi.nana sebok memasak.aku just main2 air dan makan. huhu

membe2 p0n ekot join aku main2 air

hye girls !!

          perghh !! mmg best gler larh.lama2 lepak sambil borak2.rutin yg slalu kami se'geng' buat masa zaman2 kegemilangan dlu. hihi btw,masa tu gak kami de sambut bfday si Syahid. haha patotnya wish 2hb tapi kami sengaja plan nak raikan dye masa tu.abes dye kena tepung taw. huhu berusaha kuat gak dye utk cuci badan daripada kena tepung !! haha tu keje si Shafik larh.kawan baik syahid sndr.silap2 aku sekali kena taw.abes tudung aku daa.sowy kawan !! hehe tak lama lepas tu,bru larh kami dapat menjamu selera sesama.akhirnya,perut aku berisi gak. hehe

si bufday boy !! haha

best gler dpt makan ramai2 dgn ayam yg sedap !! hehe

          hrmm terlalu byk yg disembangkan.pe yg aku sedar,masing2 da mkin maju !! dlu kita slalu main2 masa blaja enn.ckgu slalu pesan, " jgn asek main2 dalam kelas dan jgn ponteng skola.nnt kamu takkan berjaya." hrrmmm alhamdulillah,skang masing2 da pun melanjutkan pelajaran.masih tetap dgn niat utk berjaya kan.setelah perut kenyang,puas mandi dan bergosip2,tibalah masa utk mengemas.aku dan nana baru stat cuti kan.so,time kami pulang berjumpa dgn family lak. hrrmm

padamkan api !!

          aku ingat,kita sume takkan jumpa lagi. " hrmmm skang rajin larh lepak2,lambat laun mst masing2 da lesap.. " nie kata Fadhli.aku takkan lupa.dlu dye penah ckp camnie beberapa hari selepas kami lepak setelah masing2 msuk teknik. hrmmm ye fadhli,kata2 kau mmg menjadi.abes aje SPM.masing2 mmg buat haluan sendiri.skang,akhirnya !! kita jmp balek dan lepak sesama !! stiap pertemuan pst de perpisahannya.mungkin nie yg perlu kita bayar.Allah da temukan kita dlm persahabatan yg indah.tapi yg kita ketahui,segala yg indah tak semestinya berkekalan.kita akn merasa pelbagai dugaan dan nie larh ganjarannya,Allah pertemukan kita kembali.aku bersyukur sgt2,ya Rabbi.sekurangnya atas kekuasaanMu,aku percaya yg Kau akn slalu menguji persahabatan kami nie.insyaallah,kami sume akn try mengharunginya dgn baik tnp sebarang rungutan.
         " wahai kawan2,jangan sesekali kamu lupakan kenangan kita nie sampai akhir hayat. "

' KENANGAN TERINDAH '



No comments: