text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Friday, February 4, 2011

DEMI KEBAHAGIAAN KAMU

         hrmm apa yg dapat aku ungkapkan kini.aku mmg sudah biasa merasai; kecewa, terluka, ditipu, ditinggalkan, dimadukan, diduakan cinta, dikikis wang ringgit.. hrmm senang cite,aku mmg salu merasai sume tu !! aku tak tawu,nape aku salu dipermainkan oleh CINTA.mungkin Allah mahu aku sedar bahawa cinta yang kekal dan abadi hanyalah datang dariNya.aku pasrah,ya Allah.aku takkan merungut lagi.dlu aku salu persalahkan takdir tanpa aku sedar ada kebaikan di sebalik pe yg terjadi. hrmm


         aku sudah puas menangis !! airmata aku sering mengalir hnya krn insan bernama lelaki.maafkan aku,ya Allah.aku banyak mengabaikanMu.aku yg bersalah krn terlalu mengejar cinta dunia tanpa berusaha utk mendekatiMu.mungkin nie larh hukum karma.iya,mmg tu yg terjadi pada aku skang.subhanallah..
          apalah yg aku fikirkan skang nie !! mcm mne aku boley jatuh cinta dgn kawan lama aku sndr !! sedarlah wani !! dye bukan milik kau.dlm hatinya sudah de org lain !! his love just only for her and that girl is your friend !! dye adalah kwn lama kau gak.persahabatan lbey penting dr segalanya.aku pasrah !! aku kena kuat !! aku xboley lemah..
          maafkan aku,ye 'kawan lama'.aku takkan ganggu perasaan kau.aku takkan melukakan hati that girl yg aku kenali sejak zaman persekolahan lagi. maafkan aku !! aku biasa idop sendirian dan aku pun da biasa merasai keadaan which is sering merasa kecewa..terluka..menderita.. aku da terlalu biasa !! aku takkan menyesal krn pernah jatuh cinta dgn kau.mungkin tiada jodoh antara kita.biar larh aku simpankan isi hati aku nie dan aku akan sematkan cinta aku utk kau dlm hati nie.malah, telah aku sisipkan kenangan kita bersama utk selamanya.


          walaupun,kita berkenalan atas dasar persahabatan.tapi tahukah kau ?? bahawa aku telah lama merasa sayang pada kau.aku tak sangka yg akhirnya kita menjalinkan hubungan atas nama 'kawan'.benar,sungguh aku teruja krn dapat berkenalan dgn kau.apakan daya,msa tu pun kau sudah telah menjadi milik org lain.walaupun saat itu aku juga sudah dimiliki tapi hatiku masih de utk kau.tapi setelah lama aku berkasih,perasaan aku utk kau kian beralih.atas sebab2 tertentu,aku juga terkilan dgn sikap kau yg seakan berubah.entah mengapa,aku benar2 rasa kecewa.
          setelah beberapa tahun,mata kita bertentang buat pertama kalinya.aku merasakan dunia nie hnya ada kau dan aku !! aku benar2 sudah jatuh cinta pada kau.then,aku sangka aku boley bersama dengan kau tapi setelah pe yg terjadi dan aku ketahui,kita tak mungkin bersama.aku redha !!
          aku mungkin sedih sb kau satu2nya lelaki yg aku rasakan serasi bersama.de byk persamaan antara kita.kau lelaki yg aku dambakan.demi Allah,kau telah menjadi sebahagian dlm hati aku kini.tapi tak mengapa,aku tetap redha dan pasrah.aku akan menjalani persahabatan kita seperti biasa.aku takkan harapkan pape dari kau lagi.aku sayangkan kau dan aku ingin kau merasa bahagia.so,aku tumpang gembira.


          anyway,that girl sungguh bertuah krn dye brada dlm hati kau.hope that girl akan bahagiakan kau.aku tak dapat menjaga kau.so,dye adalah pilihan yg terbaik utk kau.jgn lengahkan masa lagi.confess to her that you're really like her.jangan lewatkan sesuatu yg baik.kelak kau yg kecewa sb that girl ramai peminat kan.aku perasan riak wajah kau bila dye dihimpit dgn lelaki.i'm realize that oke !! aku paham sgt !! so,jgn biarkan hati kau diselubungi rasa cemburu.mungkin that girl gak sukakan kau.so,make your dreams become true,oke !! insyaallah,berkat dari Illahi.kau tak mungkin terluka lagi sb that girl is so kind and you're such a good man for her.do you know that ?? both of you are look so sweet.i will pray for u all. =)



No comments: