text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Tuesday, February 1, 2011

MR. BARNEY

          hrmmm apa larh yg boley aku katakan.sepatutnya aku berasa gembira hari ini.aku dapat berjumpa dgn ramai kawan.namun apakan daya,hati aku mula diselubungi dgn rasa rindu.aku terlalu rindukannya. hrmm mungkin aku patut simpankan aje rasa isi hati aku nie.aku belum layak utk mengucap kata rindu pada sesiapa pun.
         hrmmm entahlah !! kenapa dgn aku nie ?? dulu aku yg buang dye dlm hidup aku.dulu aku yg lukakan hati dye.dulu aku yg tak berlaku jujur dgn dye.dulu aku yg memberi harapan palsu pd dye.skang kenapa aku perlu menagih janji yg tak pasti ?? semuanya berlaku gara2 keputusan bodoh yg aku da lakukan !! aku akui,aku mula sukakannya.terasa seperti sayang dan mula menghampiri cinta.


          sungguh aku terkilan.dimanakah kau waktu aku memerlukan ?? dimanakah kau ketika hatiku rasa sarat merindu ?? dimanakah kau disaat aku mula mencintai dirimu ?? ini semua hanya tinggal tinggal soalan.aku cuba mencari jawapannya.. namun,aku tak jumpa hinggalah kini.setelah sehari aku terima couple lelaki lain,dye pula kembali mengubat rindu yg terpendam. aduh !! sungguh jantung aku bagai nak tercabut tatkala suaranya kedengaran.tak pernah aku lupakan suara itu tapi aku bagaikan kekeliruan.cuba mencari jawapan yang pasti.benar,dye larh lelaki yang kian lama aku menunggu.mungkin waktu itu aku hanya berdiam diri dan tak menunjukkan apa-apa reaksi.kita sama kolej tapi kenapakah kita tidak bertemu lagi ?? kau pergi meninggalkan aku keseorangan !!! mungkin aku yg menyendiri tapi silap aku krn menanti kau tanpa ketahui hal yg sebenar.
          tapi tahukah kau ?? betapa aku merinduimu.. sungguh aku kecewa dgn sikap aku sendiri.bagaimana aku boley meninggalkan lelaki sebaik kau ?? maafkan aku.kau mmg lelaki yg terlalu baik utk aku.aku nie seorang perempuan yg terlalu byk kekurangannya.aku takut kau tak boley menerima diri aku seadanya.kau lelaki yg baik dan aku tak mahu kau kecewa dgn diri aku suatu hari nanti.namun,Allah itu Maha Berkuasa.akhirnya aku sendiri sudah berlaku kejam terhadap kau.aku sendiri yg mengangkat kaki dan melangkah pergi dari hidupmu. hrmm skang aku menyesal pun tak berguna sbb kau sudah pun menjadi milik orang lain.aku harap 'si dia' akan menjagamu seadanya dan janganlah dye menjadi seperti aku.seorang yg melanggar janji dan tak berlaku jujur dlm perhubungan.
          sekali lagi aku katakan,aku sayangkan kau dan maafkan aku atas salah silap aku selama nie.walaupun aku tak dapat jaga kau.cukuplah aku dapat menjaga hadiah yg amat bermakna darimu.aku tetap menyayangi BARNEY dgn seikhlas hati aku.insyaallah =)
          aku berdoa agar d'pertemukan lelaki sebaik kau lagi. siapa agaknya ekk ??


MR. BARNEY

No comments: