text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Thursday, November 18, 2010

AKU TERLUKA !!


saat ini.. airmata aku akhirnya sekali lagi berguguran setelah lama aku pendamkan..!!
hati aku sebak dan TERLUKA !!
parut yang ditinggalkan sungguh perit aku rasakan..
terlampau berkesan sehingga menghancurkan kepercayaan aku setelah sekian lama..

entah apa yang aku fikirkan..
entah apa yang aku rasakan..
entah apa yang lalui skang..
entah apa yang aku kecapi dlm hidup ini !!

aku sudah merasainya beberapa kali..
aku sudah merasa serik juga.. !!
tapi aku tetap teruskan perjuangan hidup ini..
kerana aku yakin akan ketentuan Illahi..


blog nie aku ciptakan utk meluahkan segala isi hati aku yg tersirat !!
pada siapa aku takkan 'suratkan' dlm blog nie..
terpulanglah pada siapa nak menilainya..
sebab.. selain Allah..
hanya blog nie tempat aku MELUAHKAN..

Ya Allah.. sudah beberapa kali aku diuji olehMu..
namun,aku tak pernah putus asa utk mengharunginya..
Kau berikanlah aku kekuatan.. !!
aku pohon padaMu..

aku sering bertanya;
adakah aku tak layak utk merasa BAHAGIA ??
adakah aku nie terlalu KEJAM krn tak pandai menghargai ??
adakah aku yg terlalu mengharap pada TAKDIR ??
adakah aku bersalah kerana JATUH CINTA ??
SALAHKAH aku selama nie ??


aku juga sering menjawab;
aku pantas utk berBAHAGIA !!
aku kejam bila pengorbanan aku TAK DIHARGAI !!
aku hanya PERCAYA pada takdir sejak azali lagi !!
aku tak bersalah krn CINTA itu satu anugerah dariNya..
aku tak bersalah..
aku yakin !!

tapi.. mengapa aku tetap akan mencurigai diri aku sendiri ??
mmg salah orang tu kalau tak reti menghargai !!
tapi mengapa aku tetap menyalahkan diri aku sendiri ??
mengapa persoalan lebih banyak daripada jawapan !!

aku buntu !! sungguh buntu !!
mengapa 'segalanya' takkan memahami aku !!
adakah ini namanya hukum karma ??
dulu aku sudah menyakiti hati itu..
dan aku menyesal !!
aku berpaling padanya..
tapi kini.. kenapa hati aku terasa terluka ??
adakah Kau ingin menghukum aku ??
kalau ini caraMu.. aku redha..
sungguh aku pasrah dgn keadaaan nie..


sedarkanlah aku, ya Allah..
pujuklah hati aku supaya teguh dgn pendirian aku..
pupuklah rasa damai dlm jiwa aku ini..
didiklah kehambaan aku hanya utkMu..

YA RABBI,
aku sembah Mu..
aku merayu..
titipkanlah rasa rindu aku utk Mu..
aku tak mahu menyalahkan takdir nie !!
aku tahu Kau sayangkan aku..
aku tahu akan itu !!
dan aku bersyukur sangat2..

Kau dengarkanlah rintihan hati kecil aku nie..
jangan Kau berpaling daripada aku..
aku pohon petunjukMu..
berikanlah aku jalan yg lurus..
jalan yg aku mampu lalui utk menuju ke syurgaMu..
aku tahu, aku tak layak..
tapi aku bermohon..
izinkanlah aku !!
aku tak mahu menghuni di neraka jahanam itu !!
aku tak mahu !!

aku tahu..
aku ada melakukan kesalahan sehingga pintu rezeki aku tertutup..
makin lama, makin terkunci !!
maafkan aku !!
aku yg bodoh sombong denganMu selama nie..
ampuni aku !!
aku pinta, ya Allah..


aku sayangkan keluargaku !!
aku sayangkan saudara-maraku !!
aku sayangkan sahabat-sahabatku !!
aku sayangkan juga orang yg mencintaiku !!
dan..
aku juga sayangkan agama aku !!
aku juga sayangkan bangsa aku !!
aku juga sayangkan negara aku !!

hati aku tak pernah dipenuhi rasa dendam dan benci..
adakah orang lain sungguh bencikan aku ??
aku benar2 rasa begitu..
maafkan aku kalau aku bersangka buruk..
tapi hati kecil aku sering berkata begitu..
dengan cara macam mana utk aku sangkal perasaan itu ??
iman dlm hati ini telah lama menyedarkan aku !!
dengan rela hati, aku ingin memperbaiki segalanya..
tapi.. mampukah aku utk mengharunginya kelak ??
aku tahu, aku perlu pertahankan kata putus aku nie..
tapi.. aku sendiri tahu akan kelemahan aku.. !!
aku ingin berubah.. hati aku memaksa aku utk berubah !!
beralih arah pada yg aku mahukan !!

aku merayu padaMu..
izinkan aku..
amin. .amin. .amin. .

Dengarlah rintihan aku menyebut namaMu

No comments: