text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Friday, March 26, 2010

AKU LEBIH TAHU

aku bukanlah sesiapa yg perlu diucap janji indah...
kerana bukan itu yg aku pandang..
hanya keikhlasan dan ketulusan hati yg dpt membuktikan..
apa itu cinta??
apa yg aku tahu;
'cinta itu bahagia tapi manusia yg merumitkannya'
inilah yg aku mengerti sejak azali lagi..
aku bknlah sempurna utk memilih..
tapi kita diberi akal utk pilih mana yg terbaik utk hidup kita..
'berkasih adalah sementara manakala jodoh utk selamanya'
hingga kini,aku pegang akan kata2 ini..
krn sudah terang lagi nyata bahawa..
JODOH ALLAH lebih abadi dan berkekalan..
itulah yg aku nantikan..
tiada siapa yg paham pendirianku ini..
sbb itulah aku masih hidup bersendirian..
aku pernah menyintai insan yg bernama lelaki..
bermacam janji yg ditaburkan tapi belum pernah ditunaikan..
setelah tiga kali aku kecewa,
aku nekad utk tidak memilih sesiapa..
biarlah takdir yag menyembuhkan lukaku ini..
aku izinkan ia pergi bersama sepi..
aku hanya berharap,
Allah akn memberiku jodoh terbaik utk aku..
insya-Allah..

TRUE LOVE WAITS

No comments: