text


" aku nie seorang yg PEMENDAM. aku boleh berkongsi SUKA tapi menyimpan DUKA. aku suka pada DIARI tapi malas nak menulis gunakan PEN. cukuplah sekadar menaip gunakan KEYBOARD. lagi lancar dan laju berkata-kata, sbb itu aku bersungguh nak beli laptop bila dpt elaun dari tajaan MARA. berkorban juga lah demi MyDell aku nie. sebenarnya, apa yg aku tulis tidak sama dgn diri aku yg nyata. ' CHERITA SI GADIS JIWANG ' adalah sebuah blog utk aku meluahkan perasaan yg terpendam jauh di dasar hati aku.. aku bukan mahu
HIPOKRIT. biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. bagi aku, setiap orang berbeza dan punyai pendapat yg berlainan. nasihat adalah suatu jalan untuk kita dengar dan buka minda dgn lebih luas dan bukan untuk tersempit dengannya. aku lebih suka dengar masalah orang lain sbb hanya itu dapat menyedarkan aku,kerana ada orang lain yg lebih susah hati daripada aku... "

Followers

Monday, December 12, 2011

PENULIS BLOG

          ohh dear, da lama sangat tak online laa.. i'm quiet busy right now!! HAHA sebuk dengan LESEN KERETA aje haa.. tak kemana pon! selalu kena tido dan bangun awal.. takde sesebuk sangat sampai tak online sebenarnya, tapi da makin tak 'kuasa' nak melayan alam maya nie. aku masih ada keluarga kann.. buat masa nie, aku habeskan masa dengan mereka aje.
           lagipun aku sampai tak tahu nak berkongsi apa dengan kamu sume. makin lama, aku makin sedar bahawa BLOG aku dicipta atas kerelaan dan kemahuan aku sendiri. dulu, aku suka sangat meluahkan pelbagai masalah 'hati dan perasaan' dalam blog sb aku jenis PEMENDAM, then aku tak suka nak ceritakan sume hal pada umum! kalau perasan pon, dalam blog nie aku tak suka letak NAMA SEBENAR kann.. aku tak suka nak buka cerita tentang sesiapa sb DUNIA nie kecik aje! aku juga percaya pada HUKUM KARMA..
          aku pelik bila ada 'manusia' menceritakan kisah peribadi dalam blog. aku hairan bila ada 'manusia' sanggup menghina, mengutuk dan memburukkan serta mengaibkan orang lain! apa mereka tidak takut akan hukum ALAM? ada banyak maknanya.. ada besar maksudnya.. ada yang tersurat dan tersirat.. aduhhai..!!
          aku memang MARAH betol! sedikit sebanyak hal tu da MENCEMARKAN penulis blog seperti aku nie! ada yang sangka, bila update cite baru dalam blog, mesti cerita yang nak TARIK PERHATIAN orang lain. aku tak kisah sume tuu.. walaupun, takde sape yang USHA blog aku nie.. aku tetap bersyukur sb laman sesawang nie boleh simpan KISAH HATI aku untuk bertahun lamanya! sekurangnya, aku boleh ingat balek kisah lama yang terkubur dulu. END-

1 MALAYSIA

2 comments:

baby_busyuk said...

awak ada tengok blog shaye tak?? =)

Waniey Shaari said...

shaye dah tgok dahh!! so nice lahh.. creative and knowledgeable, kak ;)